Medailonek badatelské školy: ZŠ a MŠ Karviná

Žáky v Karviné bádání baví. Přesvědčte se o tom sami: představujeme další expertní školu!

Medailonek badatelské školy: ZŠ a MŠ Karviná

Tags: příběh ze školy

“Na výzkum zrakových schopností jsou třeba drahé lékařské přístroje”, mysleli si žáci Základní a mateřské školy Dělnická v Karviné. Přišli ale na to, že zkoumat svůj zrak není vůbec těžké. Zkoušet si to může každý -  bez množství pomůcek a i v domácích podmínkách.

Paní učitelka Jana Divišová ze základní školy v Karviné o badatelské lekci S očima i bez nich nadšeně prohlásila:

„Děti byly akční, postavily se k práci čelem. Byla to pro ně hodina plná překvapení a změnu ve výuce přivítaly. Překvapilo mě, že žáci dokázali perfektně pracovat podle návodu a zkoušeli svůj zrak opravdu všichni, nikdo se nesnažil z pokusů vykroutit.”

Jana Divišová se na projektu Badatelé podílí od jeho začátku. Patří mezi dvanáct učitelů, kteří vytvářeli první badatelské lekce. Je autorkou lekce Rozporuplné klima, ve kterém se žáci na základě studia různých informačních zdrojů dozvídají o změnách klimatu. Bývá pravidlem, že následně o tomto globálním problému živě diskutují.

 A jak dál bádají žáci z Karviné? Vyzkoušeli si i lekci se zvláštním názvem - Black smoke. Ta je věnována zkoumání polétavého prachu. Největší zájem podle paní učitelky Divišové vyvolaly dopady výskytu poletavých částic na lidský organismus: „Žáci si uvědomili, že na kvalitě ovzduší značně závisí lidské zdraví, dokážou nyní interpretovat data z tabulek a mají chuť hledat další informace.“

Nyní máte jedinečnou možnost vidět žáky karvinské školy v akci – vyberte si termín náslechů v hodinách a navštivte hodiny badatelsky orientované výuky. První náslech je již 13. listopadu!

Vloženo

Sledujte novinky a odebírejte newsletter!

Chcete dostávat svěží badatelské novinky v momentě, když jsou čerstvé? Neváhejte a přihlašte se k odběru badatelského newsletteru.

© TEREZA, vzdělávací centrum, z. ú. 2012 - 2019. Všechna práva vyhrazena. | created by webdilna | com Licence Creative Commons