Stromy vám děkují!

Autor Badatelé

18. 8. 2023

Žáci změřili výšku stromů, vypočítali jejich věk i to, kolik uhlíku v sobě mají a jak ho ukládají. Pozorovali vývoj pupenů a listů na svých vybraných stromech. Kdyby stromy mohly mluvit naším jazykem, určitě by velmi ocenily tolik pozorností a milých návštěv během jara! 🙂 

Žáci 6. C ZŠ Dubňany si vybrali pro pozorování břízu bělokorou u naší školy. Naše bříza podle výpočtů je vysoká 15 metrů :). Břízu jsme změřili po obvodu a zjistili, že je stará 46 let 🙂 Naše bříza ve výtvarce. (ZŠ Dubňany)

Měříme naše dva stromy, kterým jsme vymysleli pracovní jména 🙂 Jinan – „Jiník“ a Habr – „Větvík“. Zjistili jsme, že oba měří skoro stejně. Jsou jak dva bráškové 🙂…Dneska jsme si povídali a malovali co potřebuje strom k životu a co nám naopak strom poskytuje. Stromy se nám zazelenaly, náš projekt skončil. Děti se dověděly spoustu nových věcí. Děkujeme za fajn projekt. Těšíme se na další. (ZŠ Velké Němčice, druháci)

1. března jsme začali pozorovat probouzení stromů na školní zahradě. Měřili jsme výšku a obvod stromů na školní zahradě. Dnes jsme zkoumali, jak roste strom. Hra nás bavila a už víme, jak se ten uhlík do stromu dostane 🙂 Naše miniherbáře větviček s pupeny stromů na školní zahradě. (ZŠ a MŠ Polnička)

Výborný projekt, který jsme rozjeli ve druhé třídě. Vybrali jsme si jabloň, kterou zasadili naši žáci před několika lety. Na naše „badatelské“ středy se vždy těšíme. Máme nástěnku plnou badatelských otázek!…U nás, v Jablonci, je dlouho zima. Proto máme ve třídě větvičky různých stromů. Pozorujeme a zapisujeme. Díky Vašemu projektu už poznáme stromy podle pupenů!

Měření výšky stromu bez klinometru byla legrace. Naštěstí „náš strom“ není největší. Děti si nakreslily náš postup měření. Samozřejmě mohly využít svoji fantazii. Vznikly z toho doopravdy hezké obrázky. Klinometr vyráběly dobrovolně děti s pomocí rodičů. Ve třídě máme tři klinometry! Teď můžeme měřit všechny stromy okolo! (ZŠ Rybářská, Jablonec nad Nisou)

1. a 2. třída pozoruje a fotí strom na školním dvorku. Své pozorování děti doprovázejí dalšími aktivitami, které vkládají do deníku nazvaného STROMOVNÍK. Bádání nás moc baví! (ZŠ Volyňka)

Tyto i další příspěvky ze škol si můžete prohlédnout na PADLETU.

Mohlo by vás také zajímat…

Moje cesta k badatelství

Moje cesta k badatelství

Lenka Vlčková v TEREZE metodicky podporuje školy v badatelství, lektoruje a koordinuje projekt mikroplasty. Přečtěte...