Barbora Hrdličková podporuje mentory v badatelství, lektoruje a organizuje Badatelskou konferenci. V rozhovoru si vzpomíná, proč se rozhodla věnovat právě vzdělávání i na okolnosti, které ji přivedly k badatelství v TEREZE, kde už pracuje bezmála 14 let.
Báro, jaká jsi byla studentka a jak ses učila, když jsi chodila do školy?
Byla jsem žákyní a studentkou minulého tisíciletí, takže už je to hodně dávno – alespoň to období kdy mě škola fakt nebavila, bylo to takové to nutné zlo, kde to člověk odseděl a byla jsem ve škole spíš ve „svém světě“, takže fyzicky přítomna, duševně ne a známky – no asi takový šedý průměr 😊. V tomto tisíciletí jsem si dodělávala vysokou školu, a to bylo jiné kafé – to mě totiž bavilo, jako nemluvím tu o metodách výuky 😊, ale alespoň o obsahu – Andragogika (cca něco jako vzdělávání dospělých), když to člověka baví, tak z toho kápne i červený diplom.
Kdo nebo co tě nejvíce ovlivnilo, že ses dál rozhodla věnovat vzdělávání?
Ovlivnila mě TEREZA, měla jsem pocit, že vzdělávání a rozvoj učitelů je pro mě ten pravý směr a že v tom mohu být dobrá.
Jak ses dostala k badatelství?
K badatelství jsem se dostala tak nějak oklikou, přes bažiny a rozhlednu, když jsem pomáhala badatelskému týmu najít cestu, jak badatelství více přiblížit českým učitelům. V pravém čase jsem prostě byla na pravém místě, a protože mi s týmem bylo dobře, tak už jsem tak nějak zůstala.
Co ti přináší práce v TEREZE, respektive v programu Badatelé?
To, že mě práce baví, vidím, že se naše semináře, metodiky, lekce učitelům líbí a považují je za užitečné proto, aby mohli co nejvíce prospět dětem na jejich cestě vzděláváním.
Máš nějaké heslo, kterým se v životě nebo práci řídíš?
Asi to, že když dáš do práce dost energie, tak se ti potom zase o dost energie vrátí od učitelů, dětí, kolegů.
Co byl tvůj největší badatelský zážitek?
První badatelský seminář, který jsem lektorovala a ono to klaplo.😊
Na čem aktuálně v Badatelích pracuješ?
Pracuji na tom, aby co nejlépe, plynule, profesionálně a zábavně proběhla Badatelská konference a aby v průběhu jara byly učitelům k dispozici vyzkoušené badatelské lekce, ve kterých mohou učitelé a žáci z různých úhlů pohledu zkoumat téma klimatické změny.