Badatelský blog

Na tomto blogu najdete inspiraci, tipy a nápady pro badatelské učení, které dětem i dospělým otevírá dveře k objevování, zkoumání a porozumění přírodě i světu kolem nás. Objevujme svět kolem nás společně!
„Co se stane, když…?” Badatelská inspirace z Dubňan

„Co se stane, když…?” Badatelská inspirace z Dubňan

Paní učitelka Marta Chludilová ze ZŠ Dubňany vede své žáky k tomu, aby se nebáli zkoumat svět kolem sebe. Dlouhodobě se věnuje badatelsky orientované výuce a ukazuje, že i jednoduché domácí pokusy mohou být skvělou cestou k pochopení přírodních jevů. V rozhovoru se s...

číst více
Bádání bez laboratoře a bez drahých přístrojů? Bez obav

Bádání bez laboratoře a bez drahých přístrojů? Bez obav

Když se řekne badatelská výuka, možná se vám vybaví obrázek plně vybavené laboratoře, mikroskopů, chemikálií a drahých měřicích přístrojů. Možná právě tato představa vás od badatelství odrazuje. Ale k smysluplnému bádání s žáky nepotřebujete nic speciálního. Naopak –...

číst více
Jak se učí Science v Kunraticích 

Jak se učí Science v Kunraticích 

Revidovaný RVP pro základní školy doporučuje využívat badatelství jako účinnou metodu pro rozvoj kompetencí k řešení problémů. Ne každá škola ví, jak s ním začít. Na ZŠ Kunratice našli inspirativní řešení, jak propojit badatelství a učení venku a my jsme se byli...

číst více
Když to ve škole bublá nápady

Když to ve škole bublá nápady

 „Náš projekt možná odhalí „skryté“ tajemství jedné vesnice ve Středočeském kraji. V lese jsme narazili na trubku, z které něco teče, potok občas pění a bublá, a víme, kam se vyváží fekálie. Což nás vede k přesvědčení, že i naše vesnice znečišťuje Radotínský potok....

číst více
Jak se z nejistoty stala vášeň pro badatelství? 

Jak se z nejistoty stala vášeň pro badatelství? 

Lenka Pořízková si první badatelskou lekci vyzkoušela „na vlastní kůži“ – tehdy ještě netušila, co od toho čekat. Dnes s nadšením vede své žáky k objevování, kladení otázek a hledání odpovědí. Co jí badatelství přineslo do výuky? Jak často ho používá a kde bere...

číst více
Jak se učí Science v Kunraticích 

Jak se učí Science v Kunraticích 

Revidovaný RVP pro základní školy doporučuje využívat badatelství jako účinnou metodu pro rozvoj kompetencí k řešení problémů. Ne každá škola ví, jak s ním začít. Na ZŠ Kunratice našli inspirativní řešení, jak propojit badatelství a učení venku a my jsme se byli...

číst více
Když to ve škole bublá nápady

Když to ve škole bublá nápady

 „Náš projekt možná odhalí „skryté“ tajemství jedné vesnice ve Středočeském kraji. V lese jsme narazili na trubku, z které něco teče, potok občas pění a bublá, a víme, kam se vyváží fekálie. Což nás vede k přesvědčení, že i naše vesnice znečišťuje Radotínský potok....

číst více
Jak se z nejistoty stala vášeň pro badatelství? 

Jak se z nejistoty stala vášeň pro badatelství? 

Lenka Pořízková si první badatelskou lekci vyzkoušela „na vlastní kůži“ – tehdy ještě netušila, co od toho čekat. Dnes s nadšením vede své žáky k objevování, kladení otázek a hledání odpovědí. Co jí badatelství přineslo do výuky? Jak často ho používá a kde bere...

číst více